sport-1235019_1920

Co jeść po treningu?

Niezależnie od uprawianej dyscypliny sportu osiągane wyniki w dużej mierze zależą od odpowiedniej diety. Rozpisując tygodniowy czy miesięczny plan treningowy oprócz dobrze dobranych jednostek treningowych należy uwzględnić również zbilansowane posiłki dostarczające organizmowi odpowiednią dawkę kalorii. Kluczową wagę w tej kwestii odgrywa odpowiedni dobór poszczególnych składników pokarmowych, bowiem inne produkty zalecane są do spożycia przed wysiłkiem fizycznym, a inne po odbytych ćwiczeniach. Co jeść po treningu aby mięśnie jak najszybciej się regenerowały? Doskonale na regenerację mięśni wpływają białka i węglowodany, należy więc zadbać aby te składniki odżywcze znalazły się przede wszystkim w posiłku spożywanym po treningu. Dobrze sprawdzi się na przykład owsianka przygotowana na mleku z dodatkiem orzechów i żurawiny, omlet, czy duży kubełek jogurtu z bananem. Zdecydowanie należy unikać potraw zawierających duże ilości soli czy tłuszczu. Po treningu warto również sięgnąć po odżywczy koktajl energetyczny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *